Esmalt pole sul mingeid lube vaja teha kuni sul veesõidukit pole.Kus sa tead millise ja kui pika veesõiduki sebid,kui olemas siis vastavalt teed load,vaikselt vaatad.Muidu algul teed parve load ära ja siis selgub,et vaja hoopis kõvemat värki.Üldiselt kontrollitakse harva,tähtis et alus registris.Ise künnan 15 meetrise kiirlodjaga,lube pole.Kajutis puhkab habe kel eluload taskus ja kontrollimisel ronib tüüritaha,tähtis et promill ei ole rohkem kui 0,5 . Vot nii käivad asjad.
Eestis on olemas väikelaevajuhi koolitused, mis kestavad ligikaudu 3 kuud ja mille läbimisel ja veeteede ameti eksami korrektsel sooritamisel saab tunnistuse mille alusel saab ark'ist vastava juhiloa kus on max kere kogupikkus (LOA)-lenght overall. kuni 24M piiranguteta mootori võimsus, jahi korral piiranguteta purjede pindala. tehakse Tallinnas, Kuressaares, Pärnu kohta ei oska õelda. Väikelaevajuhi tunnistus/luba on rahvusvaheline ja ei sea piiranguid riigist riiki seilamisel, kuid osades maades on vist ´max kuni 20m. soovitan googeldada, sealt saab kõiksugu koolid ja seadused kätte. juhi tunnistusega võib sõita ka jet'iga (pole vaja eraldi luba teha) Ja veel, et väikelaevajuhi alkoholisisaldus veres võib olla max 0.8 promilli, loomulikult on parem kui 0 . Ehk on pisut abi..
Ühes liitris väljahingatavas õhus ei või olla alkoholi üle 0,4milligrammi. Ühes grammis veres ei või olla alkoholi üle 0,8milligrammi. Jetimehel nõue veel karmim. Numbrid siis vastavalt 0,1 ja 0,2milligrammi.
Ja väikelaeva omanik saab määrata, kas tema aluse kipper võib 0,4 ga seilata või peab olema 0,0.
Kaatriga sõitmiseks on sul vaja väikelaevajuhiluba ja seda saab teha alates 15. eluaastast. Luba kehtib alustele pikkusega kuni 24m. Kursuseid on palju. Teooria osa saab nüüd läbida ka internetis www.kaptenikool.ee. Õpid iseseisvalt teooria selgeks, siis eksamile ja sõidupraktikale. Lihtne.
Soomest tõesti paadiluba vaja pole. Mis siis saab, kui soomlane tuleb oma isikliku, Soomes registris oleva paadiga Pärnu vetesse koha püüdma? Kas tal ka luba vaja? Kunagi küsisin sama küsimuse Eesti politseilt ja mnt ametilt, kuid vastust ei saanud.
Isiklikult arvan, et algteadmised navigatsioonis võiks ikkagi olla ju :) . Kui paljud teist on iseseisvalt lehitsenud navigeerimismaterjale?
Uuest aastast ( vist 1.5.2017 alates) kehtestab Soome riik veesõidukitele ja mootoratastele aastamaksu.
Paadimaks hakkaks kehtima kõikidele paatidele, mille mootori võimsus ületab 50 hj või pikkust 12m (kui õigesti mäletan).
Kõik paadid, mille pikkus on vähemalt 5,5m ja mille või mille mootori võimsus on üle 20 hj, tuleb registreerida riiklikku registrisse Trafisse. Paadi kindlustus ja ülevaatus kohustuslik pole, kuid seda võivad nõuda kohaslikud kalastusklubid.
Nii lolli juttu pole ma ammu kuulnud.Kui tegemist on Eesti riigi kodanikuga ja Soomes registreeritud alusega,siis see ei vabasta kehtiva juhiloa vajadusest.
Palun endale selgeks teha seadused!
Kui kaater Soome registris ja Eesti juht, siis lube vaja pole, ei tohi ka merel kontrollida sind, ainult kai ääres. Nii, et tee endale ise asjad selgeks puupea
Janek, palun viited seadusele, mis keelavad PPA-l lõbusõidukeid merel peatada-kontrollida ja Eesti kodanikust kipparil juhtida lubadeta Soome registris olevat lõbusõidualust.
PS. Olen puupea ja sooviks asju selgeks saada.
Kas ei olegi siis kedagi, kes teaks täpsemalt? Kogemustega isiku käest teada saada alati ju huvitavam, kui kuiva seadust kusagilt otsida ja püüda siis oma peaga tõlgendada? Oli vast 8hj piiriks mingid aastad tagasi, millest ülespoole mootori võimsusega sammud paadilubade järele. Samuti oli piiranguks mere puhul kaugus kaldast. Kui ei tea, kuidas kaugust mõõta, siis nööriga või? Pigem ikka eneseharimine ja paadilubade ärategemine, muidu läheb mere peal jalgratta leiutamiseks. Ja nagu tsiklimehele soovitatakse: osta sõiduriietus ja kiiver ja saapad, mitte odava otsa omad, sest uut nahka nagunii ei osta hiljem. Ja kui sellest kõigest raha üle jääb, osta ka põristaja. Meri annab veel vähem vigu andeks. Mõtlesin vee peale minna üle pika aja ja alustasin raketipüstolist:)
Peatamine:
§ 79 6. Väikelaeva ja jeti juhi juhtimiselt kõrvaldamine
(1) Riiklikku järelevalvet teostaval ametiisikul on õigus väikelaeva või jeti juht veekogul kinni pidada ning kõrvaldada ta väikelaeva või jeti juhtimiselt kuni juhtimiselt kõrvaldamise aluse äralangemiseni, kui:
1) on alust arvata, et isik on narkootilise või psühhotroopse aine mõju all;
2) on alust arvata, et alkoholisisaldus isiku veres ületab lubatud piiri;
3) isikul puudub väikelaeva või jeti juhtimisõigus.
(2) Väikelaev või jett, mille juht on kõrvaldatud selle juhtimiselt, antakse üle omanikule või valdajale või nende poolt nimetatud isikule või nende seaduslikule esindajale. Vajaduse korral korraldab ametiisik sellise väikelaeva või jeti pukseerimise või saatmise lähimasse sadamasse juhtimiselt kõrvaldatud isiku kulul.
(3) Väikelaeva või jeti peatumismärguanne antakse vilkuriga, lipuga, stopp-märgiga, käeosutusega, valjuhääldi kaudu või muul viisil.
Juhtimisõigust ei vaja: Veesõiduki juhtimiseks, millel on purjepind kuni 25 m2 või mootori võimsus kuni 25 kW, ei nõuta väikelaevajuhi tunnistust, kui veesõiduk sõidab valgel ajal ja hea nähtavuse korral merel kuni 5 meremiili kaugusel kaldast ja sisevetel kuni 9 kilomeetri kaugusel kaldast.
Janek soomest: juhul kui oled veesõiduki omanik ja sõidad Soome lipu all, siis jah, viimase info põhjal pole vaja, kuid kui veesõiduk ei kuulu sulle, siis peavad EV kodanikul olema VLload. Aga soomlased on hakanud ka muutma enda suhtumist lubadesse. Siiani lähtusid nad sellest, et oskused antakse põlvest põlve edasi, kuid enam see ei toimi.
Nalja teete mehed või, tehke läbi see koolitus, tänapäeval ei pea isegi kohale minema ja saab e-õppe vormis teooria põhitõed selgeks. Enne eksamit paar konsultatsioonitundi võiks siiski läbi teha, aga eksam ise on lihtne ja küsitakse elementaarseid teadmisi sh kaarditöö. Pärast saab merele ka päris mitmeks tunniks ning kelle jaoks on kallis, siis teadmiseks, et kogu see lõbu on kaatri püsikulude kõrval nohu.