Olen veealuste tiibadega Volga 70 omanik (Tln). Tehn andmed:
Volga 70 (Uuem versioon Volga 275st)
Pikkus 8.55m
Laius 2.10
Süvis veepinnal sõites 0.92
süvis tiibadel sõites 0.52
sõitjaid 8in
Tühikaal 1.35-1.8 tonni (Interneti andmed). Tõenäolisemad andmed 1350kg
Kütusekulu umbes 1 liiter/1 km (täpselt pole mõõdetud)
Mootor:GAZ53 4.25 l 90 hj 2800p/min
Esitiivad tõusevad veest välja 15 sõlme
Tagatiivad 20-25 sõlme juures
Tippkiirus 30-35 sõlme (mul max gpsiga 45km/h-täislastis paadiga, tühjemalt pole mõõdetud)
Kere materjal: lennukialumiinium
Tiivad, võllid, propeller, roolilaba: Roostevaba teras
Kere on 3 astmega (hõlbustab tiibadele tõusu)
NL kasutati ka mingi 77 hj automootorit selle käitamiseks
Expordiks varustati ta enamasti volvo penta 106 hj diisliga (ülekanne mootori jala kaudu)
Korrosiooni eest kaitstakse tsinkanoodidega
Eestis peaks neid olema/oli:
Pärnus(müüdi vist rootsi),
haapsalus,
tallinnas (oli 2a tagasi börsis müügis),
Tartu lähedal (oli samuti müügis aga kehvas seisukorras, Volga 275),
Kuressaares (selle ostsin mina)
ja kusagil Loksa kandis (jutujärgi vetelpääste kaater, võibolla seesama mis praegu vergis seisab???)
Rootsis peaks olema neid 10-20
Soomes ei tea
Mujal maailmas on neid ilmselt omajagu. Usas oli pandud sinna mingi vägevam mootor peale mis tegi 160-180 km/h.
Üldse tehti Volgasid ~6000tk
Mingil ajal oli Volga NSVL peaeksponaat maailmanäitusel, Bresnev oli ka mingile usa presidendile Volga kinkinud, kes sellega siis Miamis ringi lasi.
Enda ostetud kaater oli vähe kasutatud kuna mootor kuumenes ruttu üle.
Lolli peaga lasin plokikaaned kõveraks, tuli rem aeg, ehitasin ka jahutussüsteemi ringi.
Palju sõitnud ja suure lainega sõitnud ei ole, mõõduka/väikse lainega tundub mugav ja stabiilne, ei pritsi.
Olen kuulnud et lainega pidi väga kehv olema ümber minema jne. Olen kuulnud et suure laine puhul kipub ta lainesse sukelduma,
keegi volgaomanik rääkis netis et ta oli niisuguse elamuse läbi teinud: sõitis täiskiirusega suurde lainesse, mis ujutas kokpiti veega üle,
oli siis kokpiti tühjaks loopind ja edasi lasknud.
Uppumatuse peaks tagama esi ja tagumine(mootori) veekindel sektsioon,
mis on eraldatud lahtisest kokpitist. Mootori võimsus on ebapiisav suurema lastiga ei taha tiibadele tõusta või on see protsess pikaajaline.
Soovitatakse väh 130 hj mootorit , soovitatakse ka mitte ületada 45 sõlme , siis pidid tiivad täielikult veest välja tõusma ja nende stabiliseeriv efekt kaduma.
Kui kellelgi niisugune pill veel on või teab nendest midagi siis võiks siin veel diskuteerida sellest vahvast kaatrist.
Tartus oli neid vähemalt kolm. Esialgu (60-nendatel) kaks kasutusel jõetaksodena. Tühjalt ja suusatajat vedades läks kiirus 70 ligi, aga see polnud muidugi gps järgi ;o). See 77 hp, mida mainid, oligi tavaline konventeeritud volga sõiduautomootor. Aga kuna mõõdud klapivad, oli gaz 53 pealearetamine käkitegu. Ahter läks seisu peal sipa sügavamalt istuma, see oli kõik. Soovitan uurida veokate saite, seal 53 kohta materjali paksult: saab tast tüki suuremad hobused kätte. Sisult sama on ju ka tšaika mootor, vahe karbussis ja kaanes koos ämblikuga. Aint jahutus/ soojusvaheti tuleb siis kindlalt võimsam panna- sul ju kurb kogemus käes. Edu tegutsemiseks, oled omapärase asja omanik!
Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:
Foorumis on KEELATUD:
Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
Otsene reklaam
Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
Teemast mööda rääkimine
Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
Võõra inimese pärisnime all esinemine
Sõnumite ja teemade kordamine
Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.