Veesõidukid

paadimootor

juss
08:40 08.09.2004
Mille järgi saaks teada paadimootori sünniaastat?Tahaks osta aga mitte väga vana.
bro
09:16 08.09.2004
nr järgi ma pakun, vaata numbrit ja siis küsi mootori diilerilt.
juss
12:31 08.09.2004
Küsida võib aga ma arvan et ehk on mõni lihtsam võimalus.Praegu kasutan marineri sellel ei ole küll mingit sellist kohta leidnud.
paadiservice
15:30 09.09.2004
paadimootori synniaasta tuvastamine on päris keerukas vanematel isenditel, ja pealegi markide löikes erinev,algmaterjaliks on alati valmistaja tehase poolt paigaldatud sildike,uuematel kleepekas,kus peal mudel,seerianr. valmistamis maa, peale 95a. valmistatud isenditel peab olema ka ce-kleeps kus on ka vöimsus kw, ja valmistamis aasta, 90% käest myydavatel mootoritel on miskipärast köik sihukesed sildid teadmata kadund,järeldusi tehke ise!!!!
Kraaks
21:47 30.09.2004
Milliseid Statsionaarseid automootoreid kasutatakse paatidel?
Kipper
19:39 01.10.2004
Kraaks, kui pihta sain, siis Sa ei jätka oma küsimusega antud teemat? Ehk vastates Sulle, siis loe asjast lähemalt siit: http://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?t=67
juss
23:05 01.10.2004
Mind huvitab ikka see mis on taga rippes.
vihrimiiz
12:10 14.10.2005
mul on 2 vihri rambet aga mõlemad kuumenevad üle ja käivituvad nagu jumal juhatab... kas ongi vihride kaasasündinud vead?
paadimiiz
12:12 14.10.2005
kas keegi teab midagi vihridest?
bumwe
21:55 14.10.2005
Mida sa teada tahad?Minul paugupill teine veel.
paadimiiz
10:19 17.10.2005
üks on nööriga ja teine starteriga aga kumbki ei käivitu enam? suvel söitsid enam vähem aga nüüd minestasid mölemad ära,säde on korralik,bensu tuleb piale mida krd.-t need vihrid veel tahavad,et käima meelitada???
bumwe
09:11 22.10.2005
Elektron süütega on või?Vahest on bensa kehv.Huvitav et mõlemad ei käi enam.Omal oli kunagi seeline asi et plokikaane tihend oli "õhtal".Vaata kas vesi ei tule silindri .Üldiselt kui mootorit "ankruks"tahad kasutada siis oleksin huvitatud neist.:)
paadimiiz
09:45 22.10.2005
üks on elektron süüde teine tavaline,kui küünlad pealt vötta siis tikuga valgustada silindrit,tekib igavene köva tulevärk.kas kolvi röngad läbi?
paadimiiz
09:49 22.10.2005
benz on kas venest toodu vöi 91 ka vahest kallanud.aga millest see et üks mootor raibe kuumenes meeletult üle?
bumwe
18:53 22.10.2005
Üle kuumeneb sellepärast et veepumba kummist tiivik kulund või katki see asub mootori jalas ülevalpool käigumehanismi.Võta lahti ja vaata järgi käis kuuskant võtmega lahti oli vist 3-4 polti.Käima paned siis peab mootori vasakpoolsest küljest jahutusvesi välja nirisema (allapoole) sinul arvatavasti siis sealt vett ei tule.
paadimiiz
07:33 24.10.2005
vett tuleb torust normaalselt ja söidu ajal samuti peale 5 min söitu sülitan silndri piale köik keeb,milles point siis?
õtš
21:29 25.10.2005
naine paadis mootor keeb.viska ront minema ja osta 4taktiline
pohh
09:42 01.11.2005
sai jah selle va vihriga om 10kond aastat veemootorisporti tehtud. kui see sul kogu aeg käis ja nüüd enam ei, siis kolvirõngad küll nii äkki iseenesest läbi ei kulu. kui säde on ja samasd isegi ei turtsata (viimasel juhul oleks küünlajuhtmed segi aetud) on ehk süüde vale. ka elektoroonikaga on olnud juhuseid. kui näiteks hooratta kiil on ära ja see on ära nihkunud siis jäädki kakkuma samas säde ja köik nagu olemas. plokikaane tihend ära, siis kui sõrmed küünlaavade ees hoiad ja teine tõmbab nööri peaks vesi sõrme otsa tekkima. muidugi raske nii äkki oletada.
pohh
09:51 01.11.2005
ulekuumenemist tekitab aga tihti tõesti see nagu bumwe mainis et tpumbatiivik on kas talvede jooksul seismisega ära kalestunud(surnud - nagu kummi kohta öeldakse) või on kuivkäivitusel kinni kleepunud ja riknenud. pane sundjahutus lisaks kuimuidu ei saa kuigi pole ükski asi ilma põhjuseta tekkinud. sellest peaks ikkagi niisama jagu saama. mul küll oli sundjahutus aga seda 90-100 km se kiiruse juures?!? aga alates 40 km/h peaks siiski abiks olema. esmalt vaata ikka mis tiivikust järel on.
pohh
09:59 01.11.2005
TO paadimiis. üx võimalus on, kui ütled et vett kontrollavast tuleb, et see ei jõua lihtsalt piisavalt silindriteni. kas laseb kusagilt mujalt läbi (enamasti plokikaane tihend) või on miskit saasta täis. ega sa mootori lahtivõtmisest vist ei pääse.
mees
21:47 05.01.2006
kle su vihr kuumeneb üle sellepärast et sa paned pensu liiga vähe õlit vist tegelt soovitan ma sulle selle ära visata ja osta uut
paadimiiz
21:15 14.06.2006
kas keegi vihri rambedest oskaks mulle nõu anda, säde on, kütust tuleb aga ei käivitu ?mida see vihr krt veel tahab
bumwe
13:00 07.07.2006
Alusta lihtsamast .Ehk küünlapiibud valesti peal(omavahel vahetuses).
madis1973
17:27 31.10.2008
minul on 2 elektron syytega starteriga korralikku VIHRI mootorit mida saab ankruks kasutada,ise panin uue neljataktilise peale,kellel huvi antku teada
+
JUG 2500
09:04 19.05.2009
Madis 1973, kui tahad starteriga VIHRI ankruks lasta, no siis oleks tõsine huvi vaadata mis seal sees on.
Urmas 5101762
sillid
12:43 28.05.2013
Ostaks su Vihri või ka paar, kui on veel alles.
Urmas 5101762

Muudetud 28.05.13 12:44

killar
18:55 14.10.2020
TERE,kas tasub osta merkury 15hj. 2005a. või siis vaadata hondat ,4 takti.
AntiOpel
00:38 15.10.2020
Endal on paadil 20hj Honda juba ca 5a. Ideaalne mootor- murevaba, vaikne, kerge kaaluga. Mis sa veel tahad mootorilt?
Sergei popov
08:23 18.04.2021
Paadi mootor starterist ei lähe käima.nõõrist tõmmatest tõõtab ilusti.jutt on evinrud 30 mootorist.
paadialune ilma paadita
09:10 18.04.2021
lahendusi siis 3:
1.teha süsteem korda
2.kakkuda käsitsi edasi
3.soetada töökorras agregaat
Kärss
11:43 18.04.2021
Milles tegelik probleem on? Starter ei tööta üldse või töötab liiga aeglaselt?

Vanad kahetaktilised on ulmelihtsad asjad, aga omal peab natuke mõistust peas olema. Levinumad probleemid on vaigutükid toitesüsteemis, kehv küünal ja kraburaatori õhulekked.

Esimene jama on seotud kehva bensiiniga, need nätsked vaigutükid tekivad mitmele poole ja ega enne keegi väga sinna sisse vaatagi, kui mõni mõne düüsi ette satub. Praktika näitab, et vähemalt iga 5a järel tuleks karbuss lahti võtta ja puhastada. Eks oleneb kasutatavast bensiinist ja kasutamise sagedusest, keegi teine peab seda tegema vbl ka mitu korda aastas.

Küünlaprobleeme on kõige lihtsam lahendada uue küünlaga, aga kui bensiin on seisnud ja enne ei loksuta, võib kahetaktilisel ka värskema bensiiniga küünla õliseks teha. Vanemad mehed õpetasid, et iga kord uue küünla ostmise asemel (ainult puhastamisest ju ei piisa) on kõige lihtsam küünal puhtaks põletada, niimoodi ligi kümme minutit gaasileegiga, et kõik õlijäägid ära oleks põlenud. Mul on siiani toiminud.

Õhulekked on pigem seisnud mootorite või siis kevadised (üle talve seisnud) mootorite probleemid. Mõnikord piisab karbussi tihendi(te) pingutamisest. Aga kui ei piisa, on kõige lihtsam ise uus tihend asemele lõigata. Mina olen teinud nii, et ühe pinnaga jälg paberile, see läbi koopiamasina, joonistan vajalikud osad juurde (jälg pole reeglina ideaalne), seejärel nõeltega tihendimaterjali peale kinni ja skalpelliga lõikan välja. Mitte ainult paadimootoritel, vaid ka autouunikumidel kipuvad need tihendid maksma tellides alati 50e+ suurusjärgus ja keegi riiulist ei paku, vaid peab veel tellimuse täitmist ootama hakkama. Ise tegemine võtab vähem aega, kui selleks Tallinnasse või lähima postipakiautomaadini sõitmine ja praktika näitab, et pole kusagilt otsast kehvema kvaliteediga.
arvoLM
19:02 18.04.2021
Kärss, kas ostad kusagilt lehena erineva paksusega tihendimaterjali? Nõuka ajal sai Jawale tehtud fotopaberist.
jee.kim
20:13 18.04.2021
Loen ja imestan Kärsa heietusi...
Starteriga on kõik Kärsa kirjeldatud probleemid ja paelaga käima tirides neid ei ole....

Kas starteriga käiates säde on?
Kui palju särtsu akus on, täkku andes samuti ei lähe starterist?
arvoLM
07:15 20.04.2021
Kärss, mis materjalist teed tihendeid?
Kärss
13:56 20.04.2021
Sädemest jms oli juba teema algul juttu, ei hakanud ümber kirjutama.
Tihendimaterjalide osas said juba vastuse. Mul on ostetud omal ajal rullidena igasuguseid ja riiulist võtan, millist hetkel vaja läheb. Keset tegemist pilt töölauast on lihtsalt näide, tihend eraldus kolmes osas, paberile kleebitud asi (teine pilt) on see, mis läheb koopiamasinasse (mõnikord ka pindade jäljend ülejoonistatuna). Lihtsalt kui hakkad karbussi puhastama ja tihend katki läheb ning kiire google näitab, et sellise kraburaatori jaoks tihendit PDF-na välja printimiseks ei leia, on niimoodi ise tehes võimalik poole tunni pärast jälle autoga sõita. Oodates ja tellides ja raha tuulde loopides saab võibolla tõesti parema asja, aga paarkümmend aastat isetehtu kestvus pole nüüd kah väga halb ja ega üks ei välista teist, kuid mittesõitev auto ei ole minu silmis auto ja mind häirib, kui masin pole korras. Paadimootorite karbussid on palju lihtsamad, nendega käib sama töö kiiremini, aga see on vist ainus kord, kui nii lihtlabasest nokitsemisest üldse pilte olen teinud. Laske lastel teha, kui ise ei viitsi, esimese klassi kunstiõpetuse tunnid on juba umbes samal tasemel näputöö.

https://www.motomobil.com/en/products/carburettor-repair-kit
-v4-17l-65hp-fomoco-carburettor-FM050-11

Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.

Foorumi reeglid

Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:

  • Foorumis on KEELATUD:
    • Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
    • Otsene reklaam
    • Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
    • Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
    • Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
    • Teemast mööda rääkimine
    • Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
    • Võõra inimese pärisnime all esinemine
    • Sõnumite ja teemade kordamine
  • Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
  • Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
  • Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
  • Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
  • Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.
  • auto24.ee-l on õigus foorumi reegleid muuta.

Vasta teatele

Pildid + lisa pilte