Esmalt pole sul mingeid lube vaja teha kuni sul veesõidukit pole.Kus sa tead millise ja kui pika veesõiduki sebid,kui olemas siis vastavalt teed load,vaikselt vaatad.Muidu algul teed parve load ära ja siis selgub,et vaja hoopis kõvemat värki.Üldiselt kontrollitakse harva,tähtis et alus registris.Ise künnan 15 meetrise kiirlodjaga,lube pole.Kajutis puhkab habe kel eluload taskus ja kontrollimisel ronib tüüritaha,tähtis et promill ei ole rohkem kui 0,5 . Vot nii käivad asjad.
Eestis on olemas väikelaevajuhi koolitused, mis kestavad ligikaudu 3 kuud ja mille läbimisel ja veeteede ameti eksami korrektsel sooritamisel saab tunnistuse mille alusel saab ark'ist vastava juhiloa kus on max kere kogupikkus (LOA)-lenght overall. kuni 24M piiranguteta mootori võimsus, jahi korral piiranguteta purjede pindala. tehakse Tallinnas, Kuressaares, Pärnu kohta ei oska õelda. Väikelaevajuhi tunnistus/luba on rahvusvaheline ja ei sea piiranguid riigist riiki seilamisel, kuid osades maades on vist ´max kuni 20m. soovitan googeldada, sealt saab kõiksugu koolid ja seadused kätte. juhi tunnistusega võib sõita ka jet'iga (pole vaja eraldi luba teha) Ja veel, et väikelaevajuhi alkoholisisaldus veres võib olla max 0.8 promilli, loomulikult on parem kui 0 . Ehk on pisut abi..
Ühes liitris väljahingatavas õhus ei või olla alkoholi üle 0,4milligrammi. Ühes grammis veres ei või olla alkoholi üle 0,8milligrammi. Jetimehel nõue veel karmim. Numbrid siis vastavalt 0,1 ja 0,2milligrammi.
Ja väikelaeva omanik saab määrata, kas tema aluse kipper võib 0,4 ga seilata või peab olema 0,0.
Kaatriga sõitmiseks on sul vaja väikelaevajuhiluba ja seda saab teha alates 15. eluaastast. Luba kehtib alustele pikkusega kuni 24m. Kursuseid on palju. Teooria osa saab nüüd läbida ka internetis www.kaptenikool.ee. Õpid iseseisvalt teooria selgeks, siis eksamile ja sõidupraktikale. Lihtne.
Soomest tõesti paadiluba vaja pole. Mis siis saab, kui soomlane tuleb oma isikliku, Soomes registris oleva paadiga Pärnu vetesse koha püüdma? Kas tal ka luba vaja? Kunagi küsisin sama küsimuse Eesti politseilt ja mnt ametilt, kuid vastust ei saanud.
Isiklikult arvan, et algteadmised navigatsioonis võiks ikkagi olla ju :) . Kui paljud teist on iseseisvalt lehitsenud navigeerimismaterjale?
Uuest aastast ( vist 1.5.2017 alates) kehtestab Soome riik veesõidukitele ja mootoratastele aastamaksu.
Paadimaks hakkaks kehtima kõikidele paatidele, mille mootori võimsus ületab 50 hj või pikkust 12m (kui õigesti mäletan).
Kõik paadid, mille pikkus on vähemalt 5,5m ja mille või mille mootori võimsus on üle 20 hj, tuleb registreerida riiklikku registrisse Trafisse. Paadi kindlustus ja ülevaatus kohustuslik pole, kuid seda võivad nõuda kohaslikud kalastusklubid.
Nii lolli juttu pole ma ammu kuulnud.Kui tegemist on Eesti riigi kodanikuga ja Soomes registreeritud alusega,siis see ei vabasta kehtiva juhiloa vajadusest.
Palun endale selgeks teha seadused!
Kui kaater Soome registris ja Eesti juht, siis lube vaja pole, ei tohi ka merel kontrollida sind, ainult kai ääres. Nii, et tee endale ise asjad selgeks puupea
Janek, palun viited seadusele, mis keelavad PPA-l lõbusõidukeid merel peatada-kontrollida ja Eesti kodanikust kipparil juhtida lubadeta Soome registris olevat lõbusõidualust.
PS. Olen puupea ja sooviks asju selgeks saada.
Foorumisse postitamiseks peavad küpsised (cookies) olema lubatud.
FOORUMI REEGLID
Juhime tähelepanu, et foorumi kasutamisel tuleb järgida Kasutustingimuse punktis 7 toodud piiranguid Sisu lisamisel. Nende piirangute täpsustamiseks ja neile lisaks on Haldaja kehtestanud Lisatingimused foorumi kasutamiseks järgmiselt:
1. Foorumis on KEELATUD:
a. Ostu-, müügi- ja vahetuse kuulutuste edastamine
b. Otsene reklaam
c. Teadlikult ebaõige sisu avaldamine
d. Ropendamine, sõimamine, karjumine ehk läbivate suurte tähtedega kirjutamine
e. Kirjutamine rängalt eesti keele grammatikareegleid eirates
f. Teemast mööda rääkimine
g. Samas teemas erinevate nimede alt postitamine
h. Võõra inimese pärisnime all esinemine
i. Sõnumite ja teemade kordamine
2. Lubatud on teiste foorumi külastajate aitamine soovitades mõnda head firmat või töömeest. Lubatud on teema laiendamine. Liiga usinat ühe ja sama telefoninumbri/meili jagamist erinevates teemades võidakse lugeda reklaamiks ning kontaktandmed/postitused võidakse kustutada ja kasutaja blokeerida.
3. Teema pealkiri ei tohi olla umbmäärane: "mure", "probleem", "appi". Pealkirja lugedes peab saama aimu, millest antud teemas juttu tuleb. Teemade pealkirjades on keelatud korrata kirjamärke, näiteks: "palju on Calibra kütusekulu???????????".
4. Teema pealkirjas ei tohi laimata kaubamärki-firmat, näiteks: "petturid ASDF autopoes". Oma konkreetset kogemust mingi firma või kaubamärgi kohta saab väljendada kirjutatud sõnumis.
5. Küsimused, ettepanekud ja järelpärimised võib postitada "Vaba teema" foorumis asuva teema "Kaebused" alla.
6. Reeglitele mittevastavaid, mõttetuid ja foorumit risustavaid sõnumeid ja teemasid on administraatoritel õigus kustutada või sulgeda. Pidevalt mõttetu sisuga postitustega foorumit koormavaid kasutajaid on õigus moderaatoritel blokeerida.